26.5.13

Ciasteczka owsiane z czekoladą

To już drugi przepis na ciasteczka owsiane na blogu (poprzedni tutaj). Te są zupełnie inne - chrupiące, bardzo maślane i zawierają mniej płatków owsianych. Dodatkowo są dosyć słodkie - co wcale mi akurat nie przeszkadza (choć i tak dodałam mniej cukru niż kazali). Jeżeli ktoś potrzebuje się troszkę zasłodzić, to naprawdę polecam!

Przepis pochodzi z magazynu Pani (luty 2012) i według niego, upieczone ciastka powinno się jeszcze polać czekoladą i posypać kakao, ale ja już z tego zrezygnowałam.

P.S. Jeszcze bardziej polecam te owsiane - klik!


Ciasteczka owsiane z czekoladą

Składniki (na ok. 2 blachy):
  • 200 g miękkiego masła
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 200 g cukru (dodałam 120 g cukru brązowego)
  • szczypta soli
  • 1 jajko
  • 50 g płatków owsianych
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 150 g mąki
  • 70 g groszków czekoladowych (lub czekolady pokrojonej na małe kawałki)
  • 200 g gorzkiej czekolady (pominęłam)
  • kakao do posypania (pominęłam)


Rozgrzać piekarnik do 180 st.
 
Zmiksować masło z: cukrem, cukrem waniliowym i szczyptą soli. Dodać: jajko, płatki owsiane, mąkę i proszek do pieczenia. Na koniec wmieszać kawałki czekolady.
 
Z gotowego ciasta lepić małe kulki, a następnie lekko je spłaszczyć. Układać w dużych odstępach (to ważne!) na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
 
Piec przez 10 - 15 min., aż ciasteczka zrobią się złote.
 
Roztopić czekoladę w kąpieli wodnej i schłodzić. Gotowe ciastka zanurzyć do połowy w płynnej czekoladzie i odstawić w chłodne miejsce, żeby zastygła. Podawać lekko oprószone kakao.

Smacznego!

P.S.

Co mamy dla mamy? Dzień Matki - 22-29 maja 2013
Copyright © 2014 Cukry Proste , Blogger